Jak odpalić skode o1 1,9tdi problem z alarmem
Zwiń
X
-
Jak odpalić skode o1 1,9tdi problem z alarmem
Witam!
Auto od wczoraj kompletnie zwariowało, nie mogłem go otworzyć ani pilotem ani kluczykiem gdyż zamki są od dłuższego czasu nie używane stąd, musiałem zadzwonić po majstra, który auto otworzył. Po tym fakcie pojawił się większy problem gdyż auto nie da się odpalić, dalej nie regauje na pilot, dioda ciągle miga i zdaje się że samochód ma tak choćby non stop uzbrojony alarm, nie mogę włączyć świec, dodam że napięcie na aku jest dobre. Auto posiada zewnętrzny alarm w sensie coś w rodzaju antynapadu, w kabinie mam taki włącznik własnie od świec który kompletnie nie reaguje jak również piloty które do niego posiadam Zlokalizowałem pod maska takie czarne prostokątne pudełko, z którego wychodzą kabelki, widać to w załącznikach, co to może być?? Centralka jakaś ?? Zastanawiam się czy da się jakoś ten alarm odłączyć od centralnego alarmu aby ominąć ten włącznik świec w kabinie
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
z góry będę wdzięczny za wszelka pomoc i sugestie
Pozdrawiam
-
-
kluczyk mam taki mały, ale on pasuje do syreny, która jest w innym miejscu zamontowana(taka mała okrągła puszka z zamkiem w lewym górnym rogu) można za jego pomocą wyłączyć lub włączyć syrenę
[ Dodano: Nie 14 Lut, 10 22:18 ]
Cześć
porobiłęm fotki tego co jest pod skrzynką, syreny oraz czujki pod kierownicą służącej do załączenia świec żarowych na 100% problem tkwi w alarmie zewnętrznym, muszę go jakoś odłączyć, pod skrzynką znalazłem kabel idący od bezpiecznika do +aku ale odłączenie go nie powoduje niczego.
to widok z góry
To wspomniany czerowny kabel
Bezpiecznik
Tak mniej więcej wygląda spód tej skrzynki, mało dokładne zdjecie ale cięzko jest tam manewrować aparatem
To co widać na tym zdjęcie nie było powiązane z ta skrzynka ale pomyślałem że może warto zrobić temu fotkę, znajduję się to troche poniżej skrzynki
do minusa aku idzie taki kabelek czarny
To wspomniana czujka, któa służy do włączania świec żarowych, w tej chwili nie działa, dlatego musze wyłączyć ten cholerny zewnętrzny alaram aby świece paliły się kluczyka. Jak widać czujka ta jest zmostkowana bo kiedyś już miałem z nię niezłe przeboje
Czujka uchodzi pod deskę pod kierownicą
Syrena
Takie coś mam zainstalowanego na aku, po odłączeniu tego to tak jakbym nie miał aku, nie ma nic na zegracha, lampki nie świecą, po ponownym podłączeniu auto wariuje święcąc przez jakiś czas awaryjnymi
to by było na tyle, jesli ktoś ma jakieś sugestię to prosiłbym o wiadomość na PW
Liczę na waszą pomoc
Komentarz
-
-
A probowales wylaczyc alarm ? Czy nie ma takiej opcji?
Inna sprawa, mozesz go odpiac i sprobowac zlaczyc kable tak jak szly pierwotnie z pominieciem instalacji alarmu - zeby byla pewnosc, ze przyczyna tkwi w alarmie.
Ciezko w takiej sprawie pomoc, bo to niczym wrozenie z fusow, póki sie za nie zabierzesz z miernikiem.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
powiem Ci tak wujek ostatni zostavił unas swoją octavie i tez nie mogliśmy dojśc a robisz tak ślinisz oba palce jeden przykładasz do tej szujki pod kierownicą a drugi wsadzasz do zapalniczki pstryk i blokada zgasła i odpalasz normalnie inaczej odcinała nam paliwo i po chwili gasła a i robisz to na włączonym zapłoniehttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Należy podejść metodycznie do usterki Twojego samochodu:
1. Masz prawdopodobnie dwa niezależne zabezpieczenia:
a. system alarmowy włączany pilotem z przekaźnikiem blokady "zapłonu" i sterujący centralnym zamkiem pojazdu.
b. dodatkowy ukryty wyłącznik sterujący przekaźnikiem dodatkowej "blokady świec żarowych"
2. Syrena z własnym zasilaniem widoczna na zdjęciu nie ma nic wspólnego z niemożliwością włączenia silnika.
Stacyjka w tej syrence nie wyłączy centralki alarmu, wyłącza TYLKO dźwięki , które ona generuje.
Umożliwia np. odłączenie akumulatora bez wzbudzenia syrenki.
3. Większość szanujących się instalatorów systemów alarmowych podaje klientowi informację gdzie jest ukryty wyłącznik awaryjny alarmu.
Może on wyglądać jak mały przycisk na dwóch cienkich kabelkach.
Odpowiedzi:
Przygotuj dobrą latarkę !
Otwórz okno w samochodzie na wypadek zablokowania centralnego zamka i kluczyków wewnątrz auta!
Odłącz na 30s akumulator pojazdu. Po podłączeniu powinien zamknąć się centralny zamek i uzbroić alarm.
Spróbuj wtedy jeszcze raz wyłączyć go pilotem.
Należy rozpocząć od zdemontowania tapicerki pod kolumną kierownicy, na lewym przednim słupku w nogach kierowcy i rozpocząć poszukiwania uszkodzonego alarmu i blokady.
dot. 1a : Musisz zlokalizować centralkę alarmu.
Najprościej , gdy odszukasz przewód biegnący do diody LED alarmu. On doprowadzi cię na drugim końcu do centralki alarmu. Odczytaj jej dane, przepisz, zrób zdjęcia itd..- wtedy powiem co dalej robić.
dot. 1b : Podobnie jak poprzednio , "idąc" po przewodach biegnących od ukrytego przycisku (ze zdjęcia powyżej) blokady świec, odszukaj "centralkę" i przekaźnik , który odpowiada za to odcięcie.
Musisz zmierzyć przekaźnik - czy jest sprawny albo profilaktycznie zmostkować przewody "odciętego" obwodu sterowania świecami żarowymi. (piszesz, że taki obwód jest odcięty). Zrób zdjęcie przekaźnika, to napiszę które przewody połączyć ze sobą.
dot. 3 : Jeżeli już zlokalizujesz centralkę alarmu, to może znajdziesz dwa cienkie przewody biegnące od wtyku centralki do ukrytego przycisku, którym możesz po przekręceniu kluczyka zapłonu - zablokować alarm i zneutralizować blokadę zapłonu.
Czy pilot alarmu jest sprawny?
- dioda świeci przy naciskaniu?
-bateria wymieniona?
Istnieje możliwość rozstrojenia pilota .
Na płytce pilota jest trymer, którym można dostroić pilota do odbiornika centralki alarmowej.
Może masz drugiego pilota i możesz sprawdzić czy będzie z nim działać?
Jeżeli jesteś pewien, że nie działa z dwoma pilotami - to NIE kręć żadnym trymerem.
Dwa piloty nie mogły się jednocześnie rozstroić - a jeżeli padł odbiornik to i tak nie dostroisz się trymerem w pilocie.
Komentarz
-
-
akumulator nie siadł? Może to problem z immo? Sprawdź bezpieczniki czy poleciały....nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez camerCzy pilot alarmu jest sprawny?
- dioda świeci przy naciskaniu?
-bateria wymieniona?
Istnieje możliwość rozstrojenia pilota .
Na płytce pilota jest trymer, którym można dostroić pilota do odbiornika centralki alarmowej.
Może masz drugiego pilota i możesz sprawdzić czy będzie z nim działać?
Jeżeli jesteś pewien, że nie działa z dwoma pilotami - to NIE kręć żadnym trymerem.
Dwa piloty nie mogły się jednocześnie rozstroić - a jeżeli padł odbiornik to i tak nie dostroisz się trymerem w pilocie.
Pojade rozkręce kokpit i porobie fotki.
Mam pytanie czy da coś podanie +aku kabelm do świecy żarowej aby odpalić auto??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez melon721...podanie +aku kabelm do świecy żarowej aby odpalić auto??
Uszkodzeniu może ulec sterownik silnika i kilka innych elementów - które do tanich nie należą.
Do tego nie wiadomo jak została zrealizowana "blokada zapłonu", którą aktywuje alarm.
Koniecznie należy odszukać przekaźnik blokady i centralkę alarmu i w ten sposob wyeliminować jeden z kilku możliwych elementów całej układanki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez camerZamieszczone przez melon721...podanie +aku kabelm do świecy żarowej aby odpalić auto??
Uszkodzeniu może ulec sterownik silnika i kilka innych elementów - które do tanich nie należą.
Do tego nie wiadomo jak została zrealizowana "blokada zapłonu", którą aktywuje alarm.
Koniecznie należy odszukać przekaźnik blokady i centralkę alarmu i w ten sposob wyeliminować jeden z kilku możliwych elementów całej układanki.
Komentarz
-
-
Zamieszczam to co udało mi się odnaleźć i zauważyć, dodam że cholernie ciężko było mi dojść ścieżka tej czujki do tej skrzynki z racji sieci kabli i braku miejsca, ale do rzeczy:
To coś latało pod deską dlatego uznałem że zrobię temu fotkę
to na 99% miejsce gdzie uchodzi czujka
Z tyłu na wtyczce był taki napis
tu już po rozkręceniu, chciałem tu zaznaczyć że w miejscu wskazanym przez czerwoną strzałkę powinien się znajdować kabelek zaznaczony białą strzałką, ale po otwarciu od razu wypadł pola lutowego
Tak jak tu
Nic innego nie wpadło mi w oko, dlatego jeszcze zerobiłem dwie fotki ogółem na cały burdel pod deską, może ktoś zauważy jakis element układanki
Chciałem dodać że niebieska dioda znajdująca się na środku deski rozdzielczej , świeci w w tempie 1,5 mrugenicia na sekunde, gdy mostkuje czuzjkę lub naciskam na ten przycisk na końcu to mruga 4 razy szybciej
to na tyle
Mam nadzieje że się coś rozjaśni w tym temacie
Komentarz
-
-
Odłącz 10 pinową wtyczkę z centralki alarmu , przetnij dwa grube przewody ( i połącz je razem, dokładnie zaizoluj.
W ten sposób pozbędziesz się alarmu i sterowania centralnym zamkiem z pilota.
Teoretycznie powinno wszystko "ruszyć" po przylutowaniu czarnego przewodu w miejsce z którego się oderwał - jednak to jest tylko wyjście odcięcia zapłonu - natomiast Twój alarm nie reaguje na pilota.
Nie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez camerOdłącz 10 pinową wtyczkę z centralki alarmu , przetnij dwa grube przewody ( i połącz je razem, dokładnie zaizoluj.
W ten sposób pozbędziesz się alarmu i sterowania centralnym zamkiem z pilota.
Teoretycznie powinno wszystko "ruszyć" po przylutowaniu czarnego przewodu w miejsce z którego się oderwał - jednak to jest tylko wyjście odcięcia zapłonu - natomiast Twój alarm nie reaguje na pilota.
Nie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez camerNie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
Prawdopodobnie uszkodzona jest centralka i po dolutowaniu przewodu nie zadziała centralny zamek i nadal nie rozbroisz alarmu.
Zauważyłem z tyłu płytki jeszcze coś interesującego
Komentarz
-
Komentarz