Jak odpalić skode o1 1,9tdi problem z alarmem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adym
    Ambiente
    • 2008
    • 179

    Jak odpalić skode o1 1,9tdi problem z alarmem

    A więc wyszło to tak:




    Diodki to:

    Kod:
    http://allegro.pl/item1141467396.html
  • melon721
    Drive
    • 2007
    • 55

    #2
    Jak odpalić skode o1 1,9tdi problem z alarmem

    Witam!
    Auto od wczoraj kompletnie zwariowało, nie mogłem go otworzyć ani pilotem ani kluczykiem gdyż zamki są od dłuższego czasu nie używane stąd, musiałem zadzwonić po majstra, który auto otworzył. Po tym fakcie pojawił się większy problem gdyż auto nie da się odpalić, dalej nie regauje na pilot, dioda ciągle miga i zdaje się że samochód ma tak choćby non stop uzbrojony alarm, nie mogę włączyć świec, dodam że napięcie na aku jest dobre. Auto posiada zewnętrzny alarm w sensie coś w rodzaju antynapadu, w kabinie mam taki włącznik własnie od świec który kompletnie nie reaguje jak również piloty które do niego posiadam Zlokalizowałem pod maska takie czarne prostokątne pudełko, z którego wychodzą kabelki, widać to w załącznikach, co to może być?? Centralka jakaś ?? Zastanawiam się czy da się jakoś ten alarm odłączyć od centralnego alarmu aby ominąć ten włącznik świec w kabinie
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
    z góry będę wdzięczny za wszelka pomoc i sugestie

    Pozdrawiam
    Załączone pliki

    Komentarz

    • jefry
      Rider
      • 2009
      • 411

      #3
      tak da sie dopiąć ale to nie na forum ( sorry ze pisze o zdjecia ale na linuxie trudno sie to wyswietla ) tzn z opóznieniem.....
      Jesteś z Siemianowic Ślaskich ??
      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

      Komentarz

      • kosmo111
        Classic
        • 2008
        • 38

        #4
        a w centralce nie masz czasem miejsca na kluczyk (wyłączanie alarmu) powinieneś mieć taki mały kluczyk

        Komentarz

        • jefry
          Rider
          • 2009
          • 411

          #5
          Zamieszczone przez kosmo111
          a w centralce nie masz czasem miejsca na kluczyk (wyłączanie alarmu) powinieneś mieć taki mały kluczyk
          jemu leży cala centralka alarmu który sie nie rozzrobił.....
          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

          Komentarz

          • melon721
            Drive
            • 2007
            • 55

            #6
            kluczyk mam taki mały, ale on pasuje do syreny, która jest w innym miejscu zamontowana(taka mała okrągła puszka z zamkiem w lewym górnym rogu) można za jego pomocą wyłączyć lub włączyć syrenę

            [ Dodano: Nie 14 Lut, 10 22:18 ]
            Cześć
            porobiłęm fotki tego co jest pod skrzynką, syreny oraz czujki pod kierownicą służącej do załączenia świec żarowych na 100% problem tkwi w alarmie zewnętrznym, muszę go jakoś odłączyć, pod skrzynką znalazłem kabel idący od bezpiecznika do +aku ale odłączenie go nie powoduje niczego.


            to widok z góry





            To wspomniany czerowny kabel









            Bezpiecznik



            Tak mniej więcej wygląda spód tej skrzynki, mało dokładne zdjecie ale cięzko jest tam manewrować aparatem








            To co widać na tym zdjęcie nie było powiązane z ta skrzynka ale pomyślałem że może warto zrobić temu fotkę, znajduję się to troche poniżej skrzynki






            do minusa aku idzie taki kabelek czarny



            To wspomniana czujka, któa służy do włączania świec żarowych, w tej chwili nie działa, dlatego musze wyłączyć ten cholerny zewnętrzny alaram aby świece paliły się kluczyka. Jak widać czujka ta jest zmostkowana bo kiedyś już miałem z nię niezłe przeboje




            Czujka uchodzi pod deskę pod kierownicą


            Syrena




            Takie coś mam zainstalowanego na aku, po odłączeniu tego to tak jakbym nie miał aku, nie ma nic na zegracha, lampki nie świecą, po ponownym podłączeniu auto wariuje święcąc przez jakiś czas awaryjnymi

            to by było na tyle, jesli ktoś ma jakieś sugestię to prosiłbym o wiadomość na PW
            Liczę na waszą pomoc

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              A probowales wylaczyc alarm ? Czy nie ma takiej opcji?

              Inna sprawa, mozesz go odpiac i sprobowac zlaczyc kable tak jak szly pierwotnie z pominieciem instalacji alarmu - zeby byla pewnosc, ze przyczyna tkwi w alarmie.

              Ciezko w takiej sprawie pomoc, bo to niczym wrozenie z fusow, póki sie za nie zabierzesz z miernikiem.
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • bubuDE
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 763
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Jesli to osiagalne, odszukalbym poprzedniego wlasciciela- on ucieszy sie ze Cie widzi w dobrym humorze a jednoczesnie podpowie kto i jak zamontowal Ci to zmartwienie.
                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                Komentarz

                • adi747
                  L&K
                  • 2008
                  • 1138

                  #9
                  powiem Ci tak wujek ostatni zostavił unas swoją octavie i tez nie mogliśmy dojśc a robisz tak ślinisz oba palce jeden przykładasz do tej szujki pod kierownicą a drugi wsadzasz do zapalniczki pstryk i blokada zgasła i odpalasz normalnie inaczej odcinała nam paliwo i po chwili gasła a i robisz to na włączonym zapłonie
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                  2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                  JEST
                  megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                  octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                  octavia 2 2.0TDI BKD

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    adi747, brzmi jak dowcip. Ta niby czujka na zdjeciu powyzej to mini wlacznik do montazu na plyte, zaden tam zblizeniowy.
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • melon721
                      Drive
                      • 2007
                      • 55

                      #11
                      tak dokładnie włącznik, bez niego nie odpale auta,

                      [ Dodano: Pon 15 Lut, 10 13:16 ]
                      a odszukanie poprzedniego właścicela będzie bardzo bardzo ciężkie, mieszka 500 km ode mnie:]

                      Komentarz

                      • camer
                        Classic
                        • 2010
                        • 6

                        #12
                        Należy podejść metodycznie do usterki Twojego samochodu:
                        1. Masz prawdopodobnie dwa niezależne zabezpieczenia:
                        a. system alarmowy włączany pilotem z przekaźnikiem blokady "zapłonu" i sterujący centralnym zamkiem pojazdu.
                        b. dodatkowy ukryty wyłącznik sterujący przekaźnikiem dodatkowej "blokady świec żarowych"
                        2. Syrena z własnym zasilaniem widoczna na zdjęciu nie ma nic wspólnego z niemożliwością włączenia silnika.
                        Stacyjka w tej syrence nie wyłączy centralki alarmu, wyłącza TYLKO dźwięki , które ona generuje.
                        Umożliwia np. odłączenie akumulatora bez wzbudzenia syrenki.
                        3. Większość szanujących się instalatorów systemów alarmowych podaje klientowi informację gdzie jest ukryty wyłącznik awaryjny alarmu.
                        Może on wyglądać jak mały przycisk na dwóch cienkich kabelkach.

                        Odpowiedzi:
                        Przygotuj dobrą latarkę !
                        Otwórz okno w samochodzie na wypadek zablokowania centralnego zamka i kluczyków wewnątrz auta!

                        Odłącz na 30s akumulator pojazdu. Po podłączeniu powinien zamknąć się centralny zamek i uzbroić alarm.
                        Spróbuj wtedy jeszcze raz wyłączyć go pilotem.

                        Należy rozpocząć od zdemontowania tapicerki pod kolumną kierownicy, na lewym przednim słupku w nogach kierowcy i rozpocząć poszukiwania uszkodzonego alarmu i blokady.

                        dot. 1a : Musisz zlokalizować centralkę alarmu.
                        Najprościej , gdy odszukasz przewód biegnący do diody LED alarmu. On doprowadzi cię na drugim końcu do centralki alarmu. Odczytaj jej dane, przepisz, zrób zdjęcia itd..- wtedy powiem co dalej robić.

                        dot. 1b : Podobnie jak poprzednio , "idąc" po przewodach biegnących od ukrytego przycisku (ze zdjęcia powyżej) blokady świec, odszukaj "centralkę" i przekaźnik , który odpowiada za to odcięcie.
                        Musisz zmierzyć przekaźnik - czy jest sprawny albo profilaktycznie zmostkować przewody "odciętego" obwodu sterowania świecami żarowymi. (piszesz, że taki obwód jest odcięty). Zrób zdjęcie przekaźnika, to napiszę które przewody połączyć ze sobą.

                        dot. 3 : Jeżeli już zlokalizujesz centralkę alarmu, to może znajdziesz dwa cienkie przewody biegnące od wtyku centralki do ukrytego przycisku, którym możesz po przekręceniu kluczyka zapłonu - zablokować alarm i zneutralizować blokadę zapłonu.

                        Czy pilot alarmu jest sprawny?
                        - dioda świeci przy naciskaniu?
                        -bateria wymieniona?
                        Istnieje możliwość rozstrojenia pilota .
                        Na płytce pilota jest trymer, którym można dostroić pilota do odbiornika centralki alarmowej.
                        Może masz drugiego pilota i możesz sprawdzić czy będzie z nim działać?
                        Jeżeli jesteś pewien, że nie działa z dwoma pilotami - to NIE kręć żadnym trymerem.
                        Dwa piloty nie mogły się jednocześnie rozstroić - a jeżeli padł odbiornik to i tak nie dostroisz się trymerem w pilocie.
                        www.auto-elektronika.info.pl

                        Komentarz

                        • Hunter
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1655

                          #13
                          akumulator nie siadł? Może to problem z immo? Sprawdź bezpieczniki czy poleciały.
                          ...nie ma to jak Octavia :drive:
                          >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                          Komentarz

                          • melon721
                            Drive
                            • 2007
                            • 55

                            #14
                            Zamieszczone przez camer
                            Czy pilot alarmu jest sprawny?
                            - dioda świeci przy naciskaniu?
                            -bateria wymieniona?
                            Istnieje możliwość rozstrojenia pilota .
                            Na płytce pilota jest trymer, którym można dostroić pilota do odbiornika centralki alarmowej.
                            Może masz drugiego pilota i możesz sprawdzić czy będzie z nim działać?
                            Jeżeli jesteś pewien, że nie działa z dwoma pilotami - to NIE kręć żadnym trymerem.
                            Dwa piloty nie mogły się jednocześnie rozstroić - a jeżeli padł odbiornik to i tak nie dostroisz się trymerem w pilocie.
                            Pilot 10 min przed zablokowaniem alarmu, działał fantastycznie że tak powiem, działał nawet z 30 m, dioda miga przy każdym naciskaniu, drugi pilot też świeci ale on właśnie mógł być rozstrojony już dawniej bo nie używałem go bardzo długo, mimo to kupiłem nowe baterie, ale to samo. Powiem tyle, że dziwne żeby w momencie rozstroił się nawet ten jeden pilot wydaje mi się ze to problem tej centralki bo juz kiedyś były jaja niezłe z tym alarmem dlatego jeden elektryk mi zmostkował czujkę.

                            Pojade rozkręce kokpit i porobie fotki.

                            Mam pytanie czy da coś podanie +aku kabelm do świecy żarowej aby odpalić auto??

                            Komentarz

                            • camer
                              Classic
                              • 2010
                              • 6

                              #15
                              Zamieszczone przez melon721
                              ...podanie +aku kabelm do świecy żarowej aby odpalić auto??
                              W ten sposób NIE uruchomisz TDI. Więcej szkody narobisz takimi eksperymentami.
                              Uszkodzeniu może ulec sterownik silnika i kilka innych elementów - które do tanich nie należą.
                              Do tego nie wiadomo jak została zrealizowana "blokada zapłonu", którą aktywuje alarm.

                              Koniecznie należy odszukać przekaźnik blokady i centralkę alarmu i w ten sposob wyeliminować jeden z kilku możliwych elementów całej układanki.
                              www.auto-elektronika.info.pl

                              Komentarz

                              • melon721
                                Drive
                                • 2007
                                • 55

                                #16
                                Zamieszczone przez camer
                                Zamieszczone przez melon721
                                ...podanie +aku kabelm do świecy żarowej aby odpalić auto??
                                W ten sposób NIE uruchomisz TDI. Więcej szkody narobisz takimi eksperymentami.
                                Uszkodzeniu może ulec sterownik silnika i kilka innych elementów - które do tanich nie należą.
                                Do tego nie wiadomo jak została zrealizowana "blokada zapłonu", którą aktywuje alarm.

                                Koniecznie należy odszukać przekaźnik blokady i centralkę alarmu i w ten sposob wyeliminować jeden z kilku możliwych elementów całej układanki.
                                ok tak chciałem się upewnićm, gdyz jeden człowiek polecił abym coś takiego spróbował

                                Komentarz

                                • camer
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 6

                                  #17
                                  Tak można zrobić np w starym Mercu W123 i innych prostych silnikach z lat 70/80
                                  www.auto-elektronika.info.pl

                                  Komentarz

                                  • melon721
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 55

                                    #18
                                    Zamieszczam to co udało mi się odnaleźć i zauważyć, dodam że cholernie ciężko było mi dojść ścieżka tej czujki do tej skrzynki z racji sieci kabli i braku miejsca, ale do rzeczy:


                                    To coś latało pod deską dlatego uznałem że zrobię temu fotkę




                                    to na 99% miejsce gdzie uchodzi czujka





                                    Z tyłu na wtyczce był taki napis




                                    tu już po rozkręceniu, chciałem tu zaznaczyć że w miejscu wskazanym przez czerwoną strzałkę powinien się znajdować kabelek zaznaczony białą strzałką, ale po otwarciu od razu wypadł pola lutowego




                                    Tak jak tu



                                    Nic innego nie wpadło mi w oko, dlatego jeszcze zerobiłem dwie fotki ogółem na cały burdel pod deską, może ktoś zauważy jakis element układanki










                                    Chciałem dodać że niebieska dioda znajdująca się na środku deski rozdzielczej , świeci w w tempie 1,5 mrugenicia na sekunde, gdy mostkuje czuzjkę lub naciskam na ten przycisk na końcu to mruga 4 razy szybciej

                                    to na tyle

                                    Mam nadzieje że się coś rozjaśni w tym temacie

                                    Komentarz

                                    • camer
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 6

                                      #19
                                      Odłącz 10 pinową wtyczkę z centralki alarmu , przetnij dwa grube przewody ( i połącz je razem, dokładnie zaizoluj.
                                      W ten sposób pozbędziesz się alarmu i sterowania centralnym zamkiem z pilota.

                                      Teoretycznie powinno wszystko "ruszyć" po przylutowaniu czarnego przewodu w miejsce z którego się oderwał - jednak to jest tylko wyjście odcięcia zapłonu - natomiast Twój alarm nie reaguje na pilota.
                                      Nie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
                                      www.auto-elektronika.info.pl

                                      Komentarz

                                      • melon721
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 55

                                        #20
                                        Zamieszczone przez camer
                                        Odłącz 10 pinową wtyczkę z centralki alarmu , przetnij dwa grube przewody ( i połącz je razem, dokładnie zaizoluj.
                                        W ten sposób pozbędziesz się alarmu i sterowania centralnym zamkiem z pilota.

                                        Teoretycznie powinno wszystko "ruszyć" po przylutowaniu czarnego przewodu w miejsce z którego się oderwał - jednak to jest tylko wyjście odcięcia zapłonu - natomiast Twój alarm nie reaguje na pilota.
                                        Nie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
                                        Auto ruszyło zrobiłem zwore tak jak piszesz i wkońcu przyjechałem do domu, teraz jak zrobić żeby auto paliło i zamykało się z pilota. ściągne przede wszystkim te zworę z czujki no i dolutuje te kable spowrotem na miejsce, tylko czy będzie to grać jak powinno??

                                        Komentarz

                                        • camer
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 6

                                          #21
                                          Nie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
                                          Prawdopodobnie uszkodzona jest centralka i po dolutowaniu przewodu nie zadziała centralny zamek i nadal nie rozbroisz alarmu.
                                          www.auto-elektronika.info.pl

                                          Komentarz

                                          • melon721
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 55

                                            #22
                                            Zamieszczone przez camer
                                            Nie jest to powiązane ze sobą - gdyby to była jedyna usterka - powinieneś móc rozbroić alarm ale nie odpaliłbyś silnika.
                                            Prawdopodobnie uszkodzona jest centralka i po dolutowaniu przewodu nie zadziała centralny zamek i nadal nie rozbroisz alarmu.
                                            Orientujesz się gdzie na terenie śląska mogę oddać centralkę do diagnozy i ew naprawy??

                                            Zauważyłem z tyłu płytki jeszcze coś interesującego





                                            Komentarz

                                            • camer
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 6

                                              #23
                                              Zapraszam na PW - Katowice lub Siemianowice Śl.
                                              www.auto-elektronika.info.pl

                                              Komentarz

                                              Pracuję...